Bol.com

BoekenBoeken

Vriezer maaltijd en slowcooker: Romige Kip-Champignon ragout


Kip en champignons een heerlijke combinatie. Vindt ik nooit erg om te eten en deze keer dus in de slowcooker. Lekker makkelijk als gooi hem maar in de slowcokker maaltijd. Ik had wat gegokt, maar nee er was totaal geen aanpssing nodig, behalve tikkie vochtig en dat heb ik opgelost met kwartier zonder deksel. Gelukkig nog portie over en nog een zak in de vriezer.

Romige Kip-Champignon ragout (2x4 personen)

1 kilo kippendijenvlees

400 gram kastanje champignons

2 cups uien gesnipperd

3 teentjes knoflook gesnipperd

2 theelepels worchestershiresaus

Peper

Zout

Witte saus:

50 gram boter

50 gram bloem

500 ml melk

 

Smelt de boter in een pan, roer de bloem erdoor en laat meebakken. Voeg dan de melk toe roer goed met een garde tot er geen klonten meer zijn.  Schenk hem in een ovenschaal die je even hebt afgespoeld met koud water. Eet je het gelijk dan hoeft het natuurlijk niet af te koelen en gooi je het met de rest in de slowcooker.

Als vriezermaaltijd:

Maak 2 zakken klaar met daarop de naam en 5 uur low in slowcooker. Verdeel de rest van de ingrediënten over de zakken. Dus de helft van de kip in de ene zak en de andere helft in de andere zak. Verdeel daarna de witte saus als hij is afgekoeld over de 2 zakken en kneed even door. Zorg dat alle lucht eruit is of als je zoals ik een vacumeerapparaat hebt je hem vacuüm trekt. Maak plat en laat plat invriezen.

Haal hem een avond van te voren uit de vriezer en doe hem de volgende dag in de slowcooker en zet op low voor 5 uur. Roer na een half uur even goed door, want anders is de saus wat klonterig. Na doorroeren is hij glad. Hij was bij mij wat dun en de laatste 15 minuten heb ik de deksel eraf gehaald.

Lekker met rijst of pasta. Eet smakelijk!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)