Bol.com

BoekenBoeken

Vriezermaaltijd en slowcooker: Gevulde kipfilet in tomatensaus

Ik heb ergens op de blog een recept staan voor gevulde kipfilet uit een ovenschaal. Erg lekker, maar nu heb ik er een vriezermaaltijd voor de slowcooker van gemaakt en wat andere ingrediënten.
Het resultaat was zalig en ik heb het recept iets aangepast, want mijn idee om de tomatensaus apart in een zakje te doen was een slecht idee, zakje voelde heel vreemd aan door de kip.En uiteindelijk gaat het ook zo de pan in, dus nee ik zou het niet apart sealen.
Het resultaat was wederom zalig. De saus was wel wat dun, maar ik had ook extra vocht toegevoegd, dus iets gebonden met een eetlepel crème fraîche daarom ziet hij er romig uit. Dit is geen must.
Wij aten het met pasta.

Gevulde kipfilet (4 personen of 2 zakken voor 2 personen)
4 kipfilets in de lengte gehalveerd
1 mozzarella maxi
16 plakjes salami
peper en zout
Tomatensaus:
1 blik tomatenstukjes
1 ui gesnipperd
3 tenen knoflook gesnipperd
1 eetlepel Italiaanse keukenkruiden of oregano
peper
zout
optioneel: crème fraîche

Doe alle ingreedienten voor de saus in de slowcooker.
Leg de kipfilet open en leg hier plakjes salami en mozzarella tussen. Bestrooi met peper en zout en klap dicht. Leg hem daarna in de saus. Zet de slowcooker 4 uur op low en doe eventueel aan het eind nog wat crème fraîche in de saus.

Voor vriezer maaltijd: Maak 1 of 2 zakken klaar met de tekst erop  "Kipfilet in tomatensaus 4 uur low". Bij mij zit dit verwerkt in de QR-code. Verdeel de ingrediënten van de tomatensaus over de zakken.  Ik heb dus de ingrediënten over beiden zakken verdeeld. Vul de kip zoals hierboven. Doe deze in de zak en druk alle lucht eruit of zoals bij mij vacumeren. De avond van te voren eruit halen en in de slowcooker leggen. En de slowcooker op 4 uur low zetten en doe eventueel aan het eind nog wat crème fraîche in de saus.. Ik zou deze dus maken als je niet de hele dag weg bent of daarna nog 4 uur hebt voordat je moet eten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)