Bol.com

BoekenBoeken

Vriezer maaltijd en slowcooker: Kip Kerrie


 Ik ben langzaam veel recepten van mijzelf om aan het zetten naar vriezer maaltijd en slowcooker maaltijd. Tot nu toe is alles goed gelukt.

Dit recept is wat snijwerk, maar dat doe ik in één keer voor alle zakken die ik maak. Wij beginnen in de ochtend met alle groenten te snijden en daarna meet ik met en cup (250 ml) alle ingrediënten af. Dus scheppen uit een grote bak en dan heb je een berg zakken zo klaar. tevens maak ik standaard van alles twee zakken, zodat ik gelijk en voorraad aanleg. Ik heb mijn vlees per 500 gram besteld, dus ik heb bij deze zakken gewoon het pakje kip opengeknipt en in de zak gedropt. zonder vieze handen te krijgen. Kip valt aan het eind heel makkelijk uit elkaar en is heerlijk zacht.

Kip Kerrie (1 zak x 4 personen)

  • 500 gram kippendijenvlees
  • 1 ui gesnipperd (1 cup)
  • 2 teentjes knoflook gesnipperd (2 theelepels)
  • 2 eetlepels kerriepoeder
  • 1/4 theelepel kurkuma (optionel, mijn kerriepoeder is niet heel erg geel)
  • 2 paprika's in blokjes (2 cups)
  • 1 rode peper in ringetjes
  • klein blikje kokosmelk (200 ml)
  • zout 
  • peper
Doe alles bovenstaande ingrediënten in een zak of gelijk in de slowcooker en zet hem 5 uur op low.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)