Bol.com

BoekenBoeken

Vriezermaaltijd en slowcooker: Mediterraans stoofvlees


Het uitzoeken van al die maaltijden die ik wil gaan maken is altijd nog een heel gedoe. Een goede mix van nieuwe recepten en oude recepten. Deze staat al ergens op mijn blog, maar vanwege de slowcooker enkele aanpassingen gemaakt. Hij is heel erg lekker geworden.

Mediterraans stoofvlees (4 personen)

  • 500 gram riblappen
  • 1 flinke ui
  • 2 tenen knoflook
  • 1 1/2 courgettes
  • een klein blikje tomatenpuree
  • 2 paprika's

Snipper de ui en knoflook, snijd courgettes en paprika in blokken. Ik zou niet te klein doen. Ik zelf wil namelijk graag er wat van terug vinden.

Als je hem gelijk in de slowcooker maakt dan doe je alle ingrediënten gelijk in de slowcooker met zou en peper naar smaak. Daarna 8 uur op low, maar 10 uur mag zeker ook. Maak je eerst de zakken dan doe je alle ingrediënten in de zal met zout en peper naar smaak. En gooi je de zak na ontdooien in de slowcooker en zt hem op 8 ot 10 uur op low.

Ik zelf heb het recept verdubbeld en in 2 zakken ingevroren voor later. Je kan ook al maak je het gelijk in de slowcooker het recept ook verdubbelen, één voor de slowcooker en één voor de vriezer in een zak. Schrijf op de zak wat je ermee moet doen en wat het is.

Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)