Bol.com

BoekenBoeken

Boodschappen oktober 2020 voor mealprep en de voorraadkast

 Deze week kwam de AH onze boodschappen weer bezorgen. Was al weer een maand terug dat we grote boodschappen hadden gedaan. Tussendoor hebben we alleen maar wat zuivel, kaas en fruit gehaald. Deze week ging ik weer vriezer koken, dus had ik wat meer nodig. En ook mijn voorraadkast aangevuld. De pasta was in de reclame en de siroop ook.

Voor het vriezer koken heel veel verse producten. We gaan winterse maaltijden (voor)bereiden, want die hebben we nog niet in de vriezer. Want pakketjes boerenkoolstamppot klaar maanden tijdens een hittegolf in Augustus leek mij geen goed idee. 😂  Wat het allemaal is geworden gaan jullie komende donderdag zien. Door een foutje van de AH heb ik wel iets te veel aardappels grekregen, dus moet nog even bedenken wat ik daarmee ga doen.

Verder hebben we veel voorraad pasta ingeslagen, want had nog voor drie maaltijden pasta in de vriezer, maar wel meer pastamaaltijden nog te eten komende maand. Verder waren honing en suiker op. Volgens mij zijn alleen de bruine bonen nog voor een vriezer maaltijd deze maand. En er zitten wat dingen in voor maaltijden die ik in November voor de vriezer ga maken.
Totale kosten voor dit alles... €124.99. Deze maand 40 euro boven ons boodschappen budget uitgekomen van 375 euro per maand, maar vorige maand had ik 40 euro minder uitgegeven. Het budget bedrag heb ik via de nibud uitgerekend wat iemand per dag aan voeding gemiddels kost en in welke leeftijdscategorie. Dat getal maal 365 en dat dan delen door 12. Dit jaar ben ik drie keer fors (meer dan 100 euro) boven dit budget gegaan en de andere maanden een paar keer een paar euro erboven en ook maanden die er wat onder zaten. De afgelopen 3 jaar hebben we het budget fix omlaag bijgesteld we hebben jaren gehad waarin we het dubbele uitgaven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)