Bol.com

BoekenBoeken

Voorraadkast: Cruesli

Vanwege de vakantie ben ik havermoutpap gaan eten. Makkelijk klaar te maken op één pitje, geen koelkast nodig en geen brood. Op zich vindt ik dat nog steeds lekker, maar vandaar uit ben ik overgestapt naar een een bakje volle kwark met cruesli in de ochtend. Eerst een pak de supermarkt gekocht om te proberen en dat beviel, maar het scheelt te veel als je het zelf maakt en je kan heerlijk variëren. Rozijnen kun je er beter later door doen was wel mijn conclusie, die worden erg hard en erg taai. Ik had nog zaden mix in de voorraadkast, dus die gingen er de volgende keer door. Ik heb veel recepten gevonden, maar allemaal met maplesyrup wat ik niet in huis heb. Wat ik wel standaard in huis heb is schenkstroop, dus die heb ik i.p.v. genomen. Ik vindt mijn cruesli zalig en dat is het belangrijkst.

Cruesli

  • 200 gram havermout
  • 40 gram zaden/pitten (wat je maar in huis hebt)
  • 80 gram honing
  • 80 gram schenkstroop
  • 40 ml olie
  • theelepel koekkruiden
  • optioneel een eetlepel pindakaas/gehakte noten
Verwarm de oven op 170 graden boven en onderwarmte. Doe alles in een bak roer goed. Verdeel over een beklede bakplaat en bak 10 minuten, haal de bakplaat uit de oven en roer goed. Zet de bakplaat terug en bak weer 10 minuten. Als hij donker genoeg is haal je hem eruit en anders goed in de gaten houden. Na nog eens 5 minuten kan hij zomaar te donker zijn geworden. Haal uit de oven als hij klaar is en laat afkoelen. Hierna overbrengen in een goed afsluitbare pot. Eet smakelijk!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)