Bol.com

BoekenBoeken

Vriezer maaltijd: Italiaans gehaktbrood

 Gehaktbrood vindt ik heerlijk. Niet zo zeer op brood, maar bij het eten als een soort gehaktbal zalig. Nu heb ik de laatste keer ook wat gehaktbroodjes klaar gemaakt voor de viezer. En we hebben afgewisseld met de topping. Om het niet te droog te laten zijn heb ik er een keer ketchup opgedaan en de laatste keer omdat ik nog over had wat fijngemaakte gepelde tomaten. Beiden erg lekker. Ik heb hiervoor zelf 2 paprika's geroosterd in de oven en daarna ontveld, maar ze mogen natuurlijk ook uit pot komen.

Italiaans gehaktbrood (4x)

  • 1 kilo half om half gehakt
  • 2 dessertlepels fijne mosterd
  • 2 dessertlepels worchestershiresaus
  • 2 cups uien (gefruit)
  • 2 tenen knoflook
  • 0,5 theelepel zout
  • 1 ei
  • Peper
  • 3 geroosterde paprika's
Snij de paprika's in stukjes en snipper de knoflook en ui fijn. Meng alles en verdeel over aluminiumbakjes. Ik heb bakjes van 470 ml gebruikt, maar je kan er natuurlijk ook een groter gehaktbrood van maken. Voor de aardappelgratin heb ik de bakjes van 960 ml gebruikt. De aardappelgratin was in augustus wat minder gelukt zoals je op de foto ziet, ik had meer slagroom dan melk en daardoor was hij erg vettig. 

Gelijk bakken

45 minuten op 180 graden. Eventueel bestrijken met ketchup of tomatenpasata.

Inviezen

Dek af met wat vershoudfolie en doe daarna de deksel erop en invriezen. De avond van te voren uit de vriezer halen en laten ontdooien in de koelkast daarna afbakken 45 minuten op 180 graden. 3 maanden houdbaar in de vriezer.

Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)