Bol.com

BoekenBoeken

Risotto met rode biet

Ik zag een paar weken terug dit recept en het leek me lekker. Zeker aangezien er regelmatig bietjes in de groentetas zitten en risotto vinden we ook erg lekker. Nu heb ik wel het recept aangepast, maar het idee kwam wel van dit recept.

Risotto met bietjes
1 ui
1 liter kippenbouillon
500 gram gekookte bietjes, geraspt (Zodra we verse bietjes hebben, kook ik ze en gooi ze door de rasp en vries ik ze in.)
1 eetlepel olijfolie
200 gram aborio rijst
scheut witte wijn
klein klontje boter
geitenkaas

Verwarm de olie in een pan met een dikke bodem. Bak hierin de ui een minuut of 5 op een laag vuur. Zet het vuur iets hoger en voeg de rijst toe en roer goed zodat alle korrels bedekt zijn met de olie. Doe er een scheut wijn bij en laat deze verdampen onder continu roeren.
Voeg de bouillon toe per soeplepel en blijf regelmatig roeren. Voeg een nieuwe lepel toe als de bouillon is opgenomen. Je zal uiteindelijk niet alle bouillon gebruiken. Voeg na ongeveer 7 minuten de bietjes toe. De risotto heeft meestal zo'n 15 tot 20 minuten nodig. Regelmatig proeven of de korrel zo is als jij hem wilt. Als de rijst goed is, voeg dan het klontje boter toe en doe het vuur uit. Roer de boter erdoor en kruimel de geitenkaas erover.
Eet Smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)