Bol.com

BoekenBoeken

noodlesoep a la Judith met een aziatisch tintje

Bij voorbaat wil ik bij dit recept zeggen dat ik geen aziaat ben en ook nog nooit in azie ben geweest, dus of het echt aziatisch is weet ik niet, maar lekker was het wel.

noodlesoep a la Judith met een aziatisch tintje
rijstnoodles
shitake in plakjes
tauge
kipfilet
rode paprika in reepjes
bouillon
citroengras

Ik had een paar weken terug al zelf bouillon gemaakt op oosterse wijze. Ik had hem gemaakt van een halve kip, prei, ui, bleekselderij, venkel en steranijs. Deze heb ik gezeefd en ingevroren in porties. Hiervan heb ik ongeveer een liter ontdooit en hierin heb ik de citroengras laten trekken en de kipfilet gaar laten worden. Daarna de kipfilet eruit gehaald en in repen getrokkken en samen met de groenten terug gedaan in de bouillon. Daarna de noodles erbij en toen deze gaar waren alles op smaak gebracht met peper en vissaus.
Serveren in kommen.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)