Bol.com

BoekenBoeken

Enchilada's met gehaktvulling

Ik had nog mais en ijsbergsla in de groentenla en het was tijd om er wat mee te doen. Ik heb gehakt uit de vriezer gehaald en ik hoop dat het rundvlees was. Zo te proeven wel. Ik heb een aantal porties via thuisafgehaald aangeboden, want op een gegeven moment heb ik wel genoeg en ik was ook nog alleen thuis.

Enchilada's met gehaktvulling
6 tortilla's
1 teentje knoflook, fijngesnipperd
1 ui, fijngesnipperd
¼ theelepel knoflookpoeder
1 theelepel cayennepeper
1 theelepel oregano
1 theelepel zout
½ theelepel komijnpoeder
1 theelepel (gerookt) paprikapoeder
2 maiskolven, maiskorrels losgesneden of een blikje mais
1 blikje tomatenpuree
1 blik gepelde tomaten
olijfolie
geraspte kaas

Fruit in olijfolie de ui en knoflook aan. Voeg de kruiden toe en bak even mee. Voeg het gehakt toe en laat dit rul worden. Voeg de tomatenpuree toe en laat kort meebakken. Voeg de gepelde tomaten en de mais toe en  laat dit alles zachtjes sudderen. Leg de tortilla's uit en schep op iedere tortilla zoveel gehaktvulling als je lekker vindt. Rol hem op en leg hem in een ovenschaal. Strooi er kaas over en zet 10 minuten onder de grill tot de kaas bubbelt. Geef er wat ijsbergsla bij.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)