Bol.com

BoekenBoeken

Kipburgers en hamburgerbroodjes

Ik was van de week mijn bookmarks aan het opruimen en vond dit recept. Ik wist dat ik ook nog het recept van hamburgerbroodjes van Levine staan om te proberen en dus beiden deze vrijdag gemaakt. De broodjes waren heerlijk. De burgers ook niet slecht, alleen het pittige van de groene chili's miste, maar dat kan omdat mijn groene peper erg oud was.
En dan maak ik een foto en dan is hij zo waardeloos.

Pakistaanse kipburgers
paneermeel of vers gemaakt broodkruim
500 gram kippengehakt (van de poelier of zelfgemaakt van kipfilet)
een halve ui fijngesneden
1 eetlepel vers geraspte gember
2 cups gehakte koriander (mocht je niet zo van koriander houden zou ik niet meer dan een cup doen)
1 groene chili fijngehakt zonder zaadjes
1 ei
2 theelepels zout
olie om in te bakken

Meng het kippengehakt met alle ingredienten behalve de olie. Kijk even hoeveel paneermeel je nodig hebt. Ik heb mijn gehakt zelf gemaakt en alle ingredienten behalve het ei en paneermeel door de kipstukjes gemengd en daarna 1 keer in de gehaktmolen gedaan.
Maak mooi hamburgers ervan.
Doe een laag van ongeveer een halve cm in een koekenpan en bak hierin de kipburgers.
Maak de broodjes van Levine erbij.
De saus zou ik anders maken dan de muntmayonaise die ik nu moest maken. Ik zou een eetlepel mayonaise, 2 eetlepels griekse yoghurt, verse munt en knoflook mengen met wat peper en zout. Is denk ik een stuk lekkerder.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)