Bol.com

BoekenBoeken

Lasagne met kip-spinazie en artisjok



Ik heb al enkele jaren dit recept erop staan, maar sinds die tijd is mijn koken ook verandert en ik vond het tijd voor wat aanpassing. Ik heb er deze keer ook een luie tomatensaus bijgedaan en wat artisjok en ook de witte saus aangepast. Ik hoop ten goede. Ik heb gelijk 8 porties gemaakt ook voor in de vriezer. Ik heb deze "rauw" ingevroren. En het positieve aan de nieuwe variant is dat je alleen de spinazie en de kip hoeft te garen, de rest gaat er koud in. Ik zag Mary Berry de tomatensaus van de week zo maken en dacht dat moet ik ook proberen.


Lasagne met kip-spinazie en artisjok (8 porties)
800 gram kippendijenvlees
800 gram spinazie
een blik artisjokken
500 gram ricotta
200 ml slagroom
1 blik tomatenblokjes
1 pot passata
1 eetlepel oregano
lasagnevellen
2 bollen mozzarella
pasrmezaanse kaas
zout
peper
Zet een pan met water op met hierin de kip en wat zout of een bouillonblokje en laat hem zachtjes aan de kook komen. Laat hem dan nog 15 minuutjes heel zachtjes koken. Laat hem daarna iets afkoelen en pluk hem in stukjes. Snij de artisjokken in vieren. Meng de ricotta en de slagroom door elkaar. Laat de spinazie slinken in een hete pan en druk het vocht eruit meng dit samen met de artisjok en kip met de ricotta en breng op smaak met zout en peper.
Meng de tomatenblokjes met de passata, oregano en peper en zout op smaak Saus verwarm je dus niet. Nu ga je de lasagne opbouwen. Schenk een klein beetje saus in een ovenschaal, leg hier de lasagnevallen op. Doe hier een schep ricotta mengsel op, daarna vellen, dan tomatensaus, dan weer vellen, dan weer ricotta mengsel, dan weer vellen dan weer tomatensaus, vellen en als laatste laag ricotta mengsel. Bedekken met wat plakjes mozzarella en wat geraspte parmezaanse kaas. 45 minuten in de oven bij 180 graden. Eet smakelijk!

                                 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)