Bol.com

BoekenBoeken

Slowcooker: Tacosoep

Inmiddels is de slowcooker al weer een paar maanden bij ons en dat bevalt erg goed. Inmiddels er al heel veel in klaargemaakt en sowieso twee keer per week maken we 's nachts havermoutpap. Ik vindt hem zelf iets te klonterig, dus ik eet cruesli (zelfgemaakt) die dagen en John eet de havermoutpap. Soep is er ook zalig uit en ik probeer eens per week of per twee weken een pan soep te maken, die goed is voor zo'n 10 tot 12 porties. Dus iets meer afwisseling doordat de pan iets kleiner is, want in mijn normale soeppan kwam ik rond de 18 porties uit en hadden we minder afwisseling. 
Tacosoep hoort hierbij, hij is heerlijk hartig en zeker met deze koude dagen zalig. Ik zou niet en de chorizoworst en de salsa in de hete variant nemen anders wordt het een beetje te heet. Ik zag ook een variant ergens met cream cheese, maar dat wordt mij iets te gortig qua calorieën.
De komende tijd komen er zeker meer recepten voor soepen op deze blog te voorschijn, want ik ben een echte fan :-) En ja ik eet tegenwoordig sinds ik thuis werk iedere dag een kopje soep tussen de middag.

Tacosoep

  • 1 ui
  • 3 tenen knoflook
  • 1 theelepel gerookte paprikapoeder
  • 1/2 theelepel komijn gemalen
  • 1 eetlepel oregano
  • 1 zachte chorizo mild of heet (ik koop deze van argal bij de ah)
  • 300 gram rundergehakt
  • 1 blik zwarte bonen in chilisaus
  • 1 blik kidneybonen, afgegoten
  • 1 blik mais
  • 1 pot salsa (medium of heet)
  • 2 blikken tomatenstukjes
Snij de chorizo in halve maantjes. Bak in een aparte pan de chorizo aan. Snipper ondertussen de ui en knoflook. Als de chorizo vet heeft los gelaten en knapperig beginnen te worden schep je ze eruit in de slowcooker.  Voeg nu de uien toe aan de pan en als ze zacht worden voeg je het gehakt toe. Bak dit rul. Voeg de paprikapoeder, komijn, knoflook en oregano toe en bak even mee. Voeg dit dan ook toe aan de slowcooker. Voeg de rest van de ingrediënten toe met 2 tot 3 blikken water. En zet hem 6 tot 8 uur op low. Eventueel nog op smaak brengen met peper en zout. Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)