Bol.com

BoekenBoeken

uienkruier

Ik zag bij de supermarkt een uienkruier liggen, maar die vond ik er niet super uitzien. Toen bedacht ik dat ik dat toch ook zelf wel kon. Ik heb dus een stokbrood en uien gekocht en ben aan de slag gegaan. John had nog het idee om het brood eerst met kruidenboter te bestrijken en dat was een perfect idee. Het resultaat was heerlijk.

uienkruier
4 uien in ringen gesneden
1 teentje knoflook, in plakjes
1 stokbrood of ciabatta
kruidenboter
peper en zout
1 eetlepel olijfolie
geraspte oude kaas

Verhit in een braadpan de olijfolie en doe hier de uien en knoflook bij en voeg wat zout toe. Laat dit alles in 15 minuten op een zacht vuur zacht worden. Halveer het brood en besmeer met kruidenboter. Verdeel het uienmengsel over de beiden helften en strooi hier zoveel kaas over als je zelf wil.
Leg de broden op een bakplaat en bak ze in een voorverwarmde oven van 220 graden 10 minuten en zet als de kaas nog niet lekker gesmolten en bruin is nog even kort de grill aan.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)