Bol.com

BoekenBoeken

kip-kerrie pasteitjes

Ik had pas pasteivormpjes gekocht en ik had zin in kip-kerriebroodjes en bedacht dat ik die ook wel zelf kon halen i.p.v. naar de bakker te gaan.

kip-kerrie pasteitjes
halve kipfilet in hele fijne blokjes
½ bouillonblokje
8 bladerdeegvellen
1 bananensjalot of 2 gewone sjalotjes, fijn gesnipperd
1 teentje knoflook, fijn gesnipperd
een handje fijngesneden prei
een paar stukjes ananas in fijne blokjes
125 ml slagroom
1 theelepel bloem
een ei, geklutst
olijfolie
1 theelepel kerriepoeder

Verhit de olie in een braadpan. Fruit hierin de sjalot, knoflook en kerriepoeder aan. Voeg de kip toe en bak deze mee. Voeg de prei toe en bak deze ook kort mee. Voeg de bloem en het bouillonblokje toe en bak deze een minuutje. Voeg daarna de slagroom toe. Je krijgt nu een kip-kerrieprutje met ragoutdikte. Voeg de ananas toe en zet de pan van het vuur en laat het afkoelen. Ontdooi intussen het bladerdeeg en zet de oven op 220 graden.
Na ongeveer 10 minuten is de oven warm en je bladerdeeg ontdooit. Als ik mijn deegroller had kunnen vinden had ik het bladerdeeg iets dunner uitgerold, maar de deegroller had zich even verstopt. Steek er rondjes ui. Leg in het midden wat van het kipkerriemengsel en vouw de plakjes dubbel en druk goed aan. Ik heb dit alles met de middelste pasteivorm gedaan. Leg de pasteitjes op een bakplaat bekleed met bakpapier en bestrijk ze met ei. Zet ze 15 minuten in de oven of tot ze mooi bruin zijn.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)