Bol.com

BoekenBoeken

Thaise groene curry met kip en sperziebonen

Een heerlijke curry of het echt thais is weet ik niet, maar lekker is hij zeker.. Ik grbuik kippendijen, want dat is nu eenmaal veel lekkerder maar als je kipfilet wil gebruiken kan dat ook, zou ik hem niet al te lang laten sudderen. Ik heb hem lang geleden al eens gemaakt en hij stond nog steeds als concept te wachten op een nieuwe poging en foto, dus deze week weer eens gemaakt. Ook deze keer was het resultaat heerlijk. Alleen was de pit in de groene pepers ver te zoeken.
De vorige keer maakte ik hem voor een collega Fodmap vrij hiervoor had ik de sjalot vervangen voor het groene deel van lente-uitjes.

Thaise groene curry met kip en sperziebonen
Currypasta
1 eetlepel gemalen koriander
2 theelepels gemalen komijn
1 theelepel zout
1 eetlepel koriandersteeltjes
1/2 theelepel laospoeder
4 tenen knoflook
4 groene chilipepers
50 gram sjalotjes
1 eetlepel olie
1 1/3 theelepel trassi

Verder
1 stengel citroengras
400 ml kokosmelk
800 gram kippendijenvlees
500 gram sperziebonen
15 gram palmsuiker
1 eetlepel vissaus
4 limoenblaadjes
1 limoen

Maak de currypasta in een molentje van de staafmixer of een keukenmachine. Bak de currypasta aan in een grote braadpan. Voeg dan de kip toe en laat even meebakken. Voeg daarna de kokosmelk, citroengras, palmsuiker, 1 eetlepel vissaus, limoenblaadjes en het sap van 1 limoen toe. Laat dit een minuut of 15 stoven en maak ondertussen de boontjes schoon. Voeg de boontjes ook toe en laat nog eens 15 minuutjes zachtjes stoven. Breng als alles gaar is op smaak met eventueel nog wat vissaus.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)