Bol.com

BoekenBoeken

Het koken Dag 3

Vandaag kwamen dan de recepten waarvoor echt gekookt moest worden aan de beurt. Eigenlijk begin het gisteren voor het naar bed gaan. Toen heb ik de kipkarbonades in het water in de slowcooker gezet en aangezet. Deze kip gaat de bolognesesoep in en nog wat andere gerechten. 
Vanmorgen was de kip heel mooi gaar en eem schitterende bouillon. Samen met de bolognesesaus in een soeppan gedaan en daarbij een gedeelte van de kip, soepgroenten, tomatenblokjes en nog wat smaakmakers. Geen moeilijke soep, meer een gooi het in de pan soep en laat de soepgroenten gaar worden.
Op naar het gehaktbrood. Hiervoor had ik gisteravond reeds de paprika's geroosterd in de oven en ontveld. Ik wilde ze eerst er in een laag tussen leggen samen met de mozzarealla, maar oeps de mozzarella was op. Dus maar gesneden en door het gehakt gemengd met ook nog wat andere kruiden en specerijen. Ik ben benieuwd hoe de smaak zal zijn, natuurlijk heb ik wel al klein stukje geproefd, maar dat is toch altijd anders dan het grote geheel. Uiteindelijk eten we het met pasta en een tomatengroenete saus. 
Ondertussen had ik ook een grote pan op het vuur gezet met rundergehakt, uien en knoflook. Hier komen uiteindelijk twee gerechten uit. Een nieuw gerecht Sheperd's Pie uit het boe van The batch lady, hoewel het officieel dan Cottage Pie is, maar ach dat mag de pret niet drukken. Gehakt hierna verdeeld in 1/3 voor de pie en 2/3 voor de Courgette Moussaka. Daarna aardappels schillen voor puree en aardappels schillen voor de aardappelschijfjes. Puree gemaakt en aardappelschijfjes voorgekookt. Iets te veel puree, dus ook nog een tweepersoons schaaltje met puree voor een keer bij een maaltijd. En twee pie's gemaakt.
Vijf Courgette Moussaka's gemaakt. Ik had iets te veel courgette laten snijden, dus er zit een extra laag courgette in.
Daarna kaassaus gemaakt, een grote portie en er is ook een groot gedeelte in de Kippastei gegaan. Deeg maak ik als we hem gaan eten.


We hadden ook een paar aardappelschijfjes over en die heb ik ook nog verdeeld over de pastei vulling. Samen met de gare kip en veel groenten. O ja en dan vergeet ik nog de 14 gehaktballen die ik ook nog heb gemaakt om op brood te eten of bij een gerecht.
Al met al 13 porties soep, 5 gehaktbroden, 2 pie's, 1x aardappelpuree, 5 courgette moussaka's en 2 kippasteien. Dus weer een maaltijf of 14 en soep voor de lunch.
In een laatste deel van deze blogreeks komt nog een afsluiting met hoe lang we met dit alles gaan doen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)