Bol.com

BoekenBoeken

Het koken (Dag 1 en 2-de zakken)


Dag 1 was de dag van de eerste "rauwe" zakken voor de slowcooker. Mijn start was de gehaktballetjes voor de albondigas maken en bakken in de oven. Ik heb wat op internet gezocht de afgelopen tijd en overal worden er gare balletjes uit de vriezer voor gebruikt en dan met saus in de slowcooker. Nou ik heb dus mijn eigen gehaktballetjes gemaakt. Hoewel ik nu even kijk wat ik heb gedaan en ik denk dat ze dan meer naar de marokkaanse gehaktballetjes op mijn site gaan, maar ook niet helemaal. Het recept gaat later volgen. Eerst testen.
Daarna verder met alle zakken met rundvlees of kalfsvlees erin. De Osso Bucco zijn alleen de saus, de schenkels zijn los, want dat ging wat moeilijk in de zak passen. In de barcode staat dat we 4 schenkels er ook uit moeten halen, extra !! toegevoegd aan de tekst ter herinnering dat er belangrijke informatie in staat.
Texas Chili is hier te vinden, maar dan heb ik hem aangepast qua vocht en ik heb er een blikje tomatenpuree aan toegevoegd. Bier gaat erbij als het de slowcooker in gaat. En het stoofvlees komt hier vandaan, ook het vocht iets aangepast.
Op naar de pindakip. Dat is het enigste recept wat ik helemaal onaangepast van het internet heb afgehaald. Ik kreeg goede reacties van dit recept, dus die gewoon gebruikt. Ik heb het met kippendijenvlees gemaakt. Hier eindigde dag 1. Het was bed tijd of eigenlijk was de vriezer vol en moest alles eerst goed invriezen voor ik verder kon.
Totaal 21 maaltijden.

Dag 2 iet wat laat uit bed, maar ach dat mocht de pret niet drukken. Na een lekker ontbijt John aan het uien snijden gezet en zelf met de citroen-knoflook kip begonnen, want daar gingen geen uien in. Het recept is op basis van dit recept van de batch lady, maar dan met kippendijenvlees en ik 
bevroren peterselie gebruikt (was in de persoonlijke reclame bij de ah).
Dan de kip-kerrie volgens dit recept, maar hup alle rauw erin en toen weer ontsealen, want de uien vergeten, oeps.
Daarna was ik begonnen aan de laatste kip, maar de witte saus moest afkoelen en dat schoot niet op, dus toch maar door met het varkentje in mosterdsaus. Recept komt nergens vandaan. Ik heb gewoon wat gedaan en ik wacht voor deze dus echt het resultaat af. Een keer met blokken gedaan en een keer een heel stuk procureur.
Dan romige kip champignon. Gewoon ook iets geprobeerd. Ik zie bij amerikaanse recepten vaak er een blik romige kippensoep of champignonsoep in gaan en dat ging ik dus niet doen. Ik heb niet echt een recept gevolgd bij deze, dus yep resultaat afwachten. Ik denk wel dat het lekker gaat worden ;-) Wat kan er nu mis gaan aan kip, champignon en roomsaus.
Op naar het volgende recept en oeps liep tegen iets aan dat ik vergeten wat te bestellen, plakjes pancetta voor in de gevulde kipfilets. Gelukkig wel veel salami besteld, dus de gevulde kipfilet kreeg salami in zich en mozzarella, zakje tomatensaus erbij en morgen gaat de eerste de slowcooker in. Ben benieuwd. Kipfilet, salami, mozzarella en tomatensaus kan ook al niks aan fout gaan toch ;-)
En dan de last one.... die heb ik gewoon gelijk in de slowcooker gemaakt. Gestoofde kalfswangen, niks aangepast. Resultaat ben ik benieuwd naar.
Morgen gaan we echt koken ;-) 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)